Toleranca nuk është një ide fetare

Postuar më: 24 March 2016 09:56

Gilman BakalliNga Gilman Bakalli

A ka terrorizmi fe? Terrorizmi nuk ka fe! Ky është reagimi mbisundues në rrjetet sociale pas çdo sulmi terrorist. A ka të bëjë terrorizmi me fenë? Kurrsesi, kurrsesi thonë disa. Përjashtojnë njëri-tjetrin si koncepte, mendojnë disa të tjerë. Ka disa të tjerë që mendojnë se, në thelb, terrorizmi dhe feja kanë lidhje me njëra-tjetrën.

Pas idesë se terrorizmi dhe feja s’kanë të bëjnë aspak me njëri-tjetrin qëndron një imazh sentimental, i glorifikuar dhe aspak realist i fesë. Ata që mendojnë kështu, e përfytyrojnë fenë vetëm si paqe, butësi dhe mirësi. Mirëpo feja nuk nënkupton vetëm drita festash, lutje apo shtrëngime duarsh. Detyra e feve është të propagandojnë të Vërtetën. Atë të Vetmen, Absoluten dhe Gjithëpërfshirësen! Prandaj feja, është me përkufizim jo tolerante. S’ka si të mos jetë e tillë! I duhet të jetë e tillë. Gjithçka tjetër i kundërvihet logjikës së saj. Bazamenti i fesë nuk ngrihet mbi hamendësime apo perspektiva pluraliste. Fetë, ato monoteiste, janë absolute. Kush pretendon se është në zotërim të së Vërtetës Absolute, nuk njeh kompromise apo gjysmë të vërteta. Dhe meqë Zoti nuk është vetëm e Vërteta, por edhe e Mira, Shpëtimi dhe Parajsa e Premtuar, atëherë kushdo që nuk beson në Zot, është përfaqësues i së Keqes diabolike. Në kuptimin më të rreptë e serioz të fjalës, feja nuk mund të tolerojë një fe të dytë pranë vetes. Sepse nuk mund të ketë dy të vërteta. Gjithçka tjetër do ishte relativizëm. Prandaj duhet luftuar e punuar që të mbisundojë njëra e Vërtetë duke e eliminuar të Keqen. Ose duke e konvertuar atë. E në fakt, terrorizmi është shumë më pranë fesë se sa shumë funksionarë të saj. E kam fjalën për atë fenë arkaike, e cila me psalme e me sure shpatash, fokusohet ekskluzivisht te Zoti dhe jo te njeriu prej mishi e kockash.

Ajo çka sot Europa konsideron fe, është ajo feja pas Iluminizmit, një fe e “zbutur”, “e civilizuar” dhe “e racionalizuar” në shekuj, me shumë mund nga kritika shkencore, historike dhe psikologjike. Është një fe, e cila e njeh relativitetin e saj, një fe që e ka kuptuar (ose duhej ta kishte) që konceptet dhe ritualet e saj janë thjesht simbolika, me të cilat njerëzit krijojnë kuptime. Megjithatë kjo fe “e çaktivizuar” nuk ngjason aspak me atë fenë në kuptimin e saj zanafillor. Religjioziteti zanafillor është në thelb i papajtueshëm, konfliktual deri në palcë. Kurse religjioziteti liberal i dialogut që kultivon Europa post-iluministe e ka lënë pas fenë e konvertimeve me shpata dhe përhapjes së saj në të gjithë planetin.

Nuk e di nëse intoleranca fetare erdhi në jetë bashkë me fetë monoteiste. Fakt është që besimi në një Zot të vetëm ngre pretendimin e një të Vërtete Absolute dhe Radikale dhe ushqen idenë e Apokalipsit. Gati-gati një ftesë për shkatërrimin final.

A ka terrorizmi fe? Sigurisht që ka! Fakti që shumica mendon se terrorizmi nuk ka të bëjë aspak me fenë e vërtetë, është për t’u përshëndetur, sepse tregon në fakt se sa shumë jemi larguar nga feja zanafillore. Sidoqoftë, sulmet e shpeshta terroriste na kujtojnë vazhdimisht potencialin shkatërrues që mbart në thelb feja. Toleranca nuk është ide fetare. Në fakt, për të mbijetuar, asaj i është dashur të luftojë fort pikërisht kundër feve.

23 komente për këtë artikull
  1. Paqesor at 10:59 am

    Eshte Islami Politik ( ai ” paqesori ‘ ekziston vetem ne leter )! Ka armik te urryer qyteterimin europian. E demostron kete armiqesi hapur, qe ne pamjen e tij te jashtme ( si nga shkretetirat mesjetare ). Ka ardhur ne Europe me emigrantet dje e me klandestinet sot, keta jane Emisaret e Islamit Politik ne Europe. Ka nje aleat te math ne Europe! Sistemin politik liberal te BE! Fale ketij aleati ka arritur te jete prezent me njerez ne Europe. Sa kohe qe Europa te vazhdoje naivitetin e shtirur dhe miopine karshi ketij pushtimi te heshtur Islamik te ISIS nepermjet Klandestinizimit pa fre te Europes, ISIS do jete dominant ne terror e prane idese tij per shkaterrim total te qyteterimit europian.

  2. Kevak at 12:07 pm

    Ka nje ngaterrese te madhe ne shkrim. Cfare do te quajme fe?! Dhe a mund te quhet iluminizmi fe ne gjithe kuptimin e saj religjioz?! Cfare quajme tolerance ne vete kuptimin thelbesor te saj dhe jo ne shnderrimet e termit qe ne duhet ti veshim sipas kuptimesise tone personale fjales. Fete grupohen ne dy grupe, monoteiste qe me fillese qe ne kohen e Egjiptit vazhdojne deri ne lindjen e mesme midis luftes se saj dhe politeizmit, me pas u lind si koncept nga cifutet qe sigurisht dhe ata kane bere nje perzierje te gjithe dogmave te meparshme, qofte politeiste, qofte filozofike etj. Pra ne vetvete monoteizmi si fillese shfaqet keshtu si fe dhe pretendon te verteten absolute, me kalimin e viteve gjithe te tjerat, qofshin dhe ato fe me pikepamje me shume filozofiko-psikologjike si budizmi dhe konotacionet e saj, taoizmi, qofte dhe konfucizmi apo fete pagane te Amerikes, Europes etj. Pra ne kete grumbull fesh ka nje pikepamje sipas tyre qe shnderron te verteten ne absolutizem ose jo. Toleranca si veprim eshte leshim, po me shume eshte perbuzje, jap lemoshe dikujt tjeter, i jap nje dore, e le te veproje nga dhembshuria,pra e toleroj, ia jap kete te drejte. Nga qasjet e para te fjales shenjohet ne nderveprim midis vetes dhe tjetrit, eshte veprim, negocim etj. Fete ne doktrinen e tyre duan zhvillimin, begatine, miresine, dashurine, respektin per ( tjetrin), kete thone doktrinat. Po njerezit?! Njerezit e sistemuar ne fe e shnderrojne veten me zot, me mit, legjende, me te paperseritshmen, si te tille ata e shnderrojne doktrinen, e tehuajtesojne vetkuptimin e veprimeve, sjelljeve e shnderrojne doktrinen ne doktrinen e re, ne sekt, ne rital ndryshe. Jo me kot puritanet benin pyetje qendrore, ku eshte gabuar, duhet te kthehemi ne mesimet baze, klasike qe thote feja jone kur devijonin. Feja nuk thote shfaros, baltos njeriu per njeriun vri e pri e bej kasaphane, asnje se thote kete. Terroizmi eshte pasoje e ksenofobise kolektive e qe shnderrojne bazat klasike te fese, e perjashtojne te huajen, koncept, gjeresisht i njohur ne antikitet qe ka mbijetuar fale egocentrizmit deri me sot. Kjo nuk ben perjashtim ne asnje fe me Zotin apo zotat e tyre, perjashtim ben fakti qe lufta mes te mires dhe te keqes ne cdo fe i atribuohet Zotit,Zotave qe vendosin per njerezit, te verteten e kane ata, mesimet e tyre duhen ndjekur per te njohur te verteten. Romanticizmi apo iluminizmi, apo komunizmi, modernizmi apo postmodernizmi ne nje lloj feje jane fe, po jo fe ne kuptimin e plote te fjales, por ideoligji, mendime te rrymave te ndryshme sipas mendesive te ndryshme per te ideuar,vepruar politikisht, ekonomikisht, sociologjikisht dhe kjo fale dyshimit jo te vertetes absolute, gjithe te tjerat ia leme teorive konspirative. Tani te kthehemi te tema, a ka fe terrorizmi, jo, ai ka ritual, magji, ka konotacionin e fese, ka element te fillesave te fese ne tere kuptimin e saj, arkaizmin e vete kuptimit te fshehur ne kohe, ka nje shfryrje te tepricave te fese jashqitese, ka nje force qe vjen si pasoje e forces, nje mosdije qe vjen nga arroganca e dhunimit nga ana psikoligjike po nuk eshte fe, eshte anarshia dhe anarkia,kaosi i rezistences qe vjen nga nje fe ose shume fe, kjo eshte per cdo terrorizem, jo vetem per Isis dhe nuk bazohet ne ekuivalentim psikoligjia me fene, jane kundershfare te perjetshme, njera eshte skeptike tjetra eshte e kunderta e saj. Ne keto kuptime shkrimi ka paqartesi te shumta, duhen ditur mire historia e fese dhe gjithe kulturoligjia e bashje eprimit njerezor.

  3. Interior at 12:50 pm

    Islami e ndan boten ne besimtar islam dhe te pa fe. Toleranca ketu mungon krejtesisht. Te pa fete duhet te Islamizohen. Me kete devize, me arme e Kuran ne dore dhe me Allah-Ekber ne goje, luftetaret e ISIS po kerkojne te Islamizojne te pa fete. Te teorizosh e te filozofosh sot se ky ISIS nuk bazohet ne fe, eshte si te lirosh nga akuza nje vrases qe ka marre vete persiper krimin duke i krijuar nje alibi qe ai vete nuk e pranon.

    • KEVAK at 2:04 pm

      po Bota keshtu eshte, nme te fe dhe te pafe, kjo nuk ka lidhje me tolerancen, lexo kuranin dhe eshte e kunderta, une per vete s’jam musliman dhe per edukate lexoj ndonjehere edhe kuranin, ajo devize qe parashtroni eshte e gabuar, vete islami nuk perputhet fare me ISIS, perkundrazi eshte suprina e zhdrejte e tyre,

      • Interior at 2:12 pm

        KEVAK – Bota ka shume fe, por asnjera nuk i quan ” te pa fe ” njerezit e besimeve tjera. Asnjera pervec islamit. Natyrisht, Kurani nuk tregon itinerarin per ISIS, por as Kapitali i Marksit nuk i tregonte komunisteve itinerar krimesh.

        • bujar haznedari at 12:46 am

          Interior,a ke degjuar per RENDIN E RI BOTEROR.kush e ka projektuar dhe si kerkon ta veje me jete? thellohu se mbase do te nxjerresh ye tjera konkluzione

      • artani at 5:57 pm

        Une mendoj qe islami perputhet me ISIS. Jane shume sure qe e vertetojne mendimin tim. Eshte edhe vete veprimtaria e Muhamedit a.s. qe e verteton mendimin tim. A nuk ishte profeti ai qe me doren e vet preu koka te hebrenjve? A nuk ishte profeti ai qe me doren e vet preu gjymtyre (duar dhe kembe) dhe kundershtareve ju nxorri syte me gozhda te skuqura ne zjarr? A nuk ishte profeti ai qe pasi Safijes ja vrau komplet familjen , te njejten dite e dhunoi? A nuk ishte profeti ai i cili plackiste karavanet mekanase te cilat ktheheshin nga Siria. A nuk ishte profeti ai i cili ia caktoi vehtes (permes Allahut) nje te pesten e plackes se grabitur? Pra keto mizori qe sot i ben ISIS jane te njejta me ato mizori qe i bente Muhamedi a.s. (pas shpernguljes ne Medina) dhe jane te njejta edhe me mizorite qe pas vdekjes se tij i bene Kalifet.

  4. Kevak at 8:07 pm

    Shikoni cfare thuhet ne kuran jo si mund ta interpretojne njeri ose tjetrin kuranin, ne mesjete kryqezatat nuk bazoheshin ne bibel, gjithashtu tibetianet nuk i udhezonte doktrina budiste te benin lufte me kinezet, apo te digjeshin,po i mbarsni ideoligjise fetare ideoligji politiko-kulturoro- filozofike, shtremberim jo i drejte i analizes

    • artani at 10:34 pm

      Ne komentin e mesiperm ju thate se feja nuk thot shfaros…vri e prij e bej kasaphane. Une po ju them se ne Kuran shume lehte i gjen ato sure ku urdherohen besimtaret per vrasje te jobesimtareve. Dhe ajo dhune qe proklamon Kurani do te gjinden ne ato sure qe Profetit i paraqiten ne Medine, sepse sa ishte ne Meke ai u mundua qe idete e reja t’i shperndaje me paqe. Me paqe ai nuk arriti qe te beje perkrahes. Perkrahes te shumte beri kur besimtareve ju lejoi luften, qe do te thot ju lejon edhe vrasjet e jobesimtareve.Kjo nuk ka te beje fare me menyren e interpretimit te Kuranit. Si mund te interpretohet sureja 4, ajeti 89 kur thot ” …Mos zini miq prej tyre derisa ata te shperngulen per hire te Allahut, e nese refuzojne, atehere kudo qe t’i gjeni, kapni dhe mbytni dhe prej tyre mos zini as mik as ndihmes.”
      Dallimi ne mes te Ungjillit dhe Kuranit eshte se Ungjilli nuk te frymezon per dhune dhe mizori kurse Kurani te frymezon per dhune dhe mizori. Krimet dhe abuzimet qe jane bere e behen ne emer te krishterimit nuk kane frymezim nga Ungjilli. E kunderta ndodhe ne boten islame. Frymezimi ketu vjen direkt nga libri i shenjte , nga ajetet kuranore qe nxisin dhune e ndasi ndermjet njerezve.

  5. KEVAK at 11:24 pm

    Artan, as nuk jam besimtar e as nuk bej analiza me emocion, nuk eshte pjese e imja, neqoftese eshte ajo qe thua ti sipas Syres intrpretoje ashtu sic duhet. e dyta, Zoti urdheron vrasjet jo vetem ne Kuran po edhe ne dhiaten e re ose te vjeter, cfare do thoje per kete qe Zoti eshte i mire ose i keq?! Neqoftese do thuash qe Zoti urdheron keq me tellall profete atehere pse Zoti ne krahun tjeter do te miren e njerezve, na del nje zot kontradiktor me vazhdimin e syreve, ose paradoksal, ose nje njeri qe ka ngritur nje filozofi fjalesh paradoksale pa zot po duke hamendesuar te jete zot vete( e kam fjalen per ata qe thone qe nuk ka zot por fjalet e shenjta kane lindur prej njerezve. Ungjilli eshte nje version i Krishterimit,Judaizmit, jo krishterimi vete, pra eshte vazhdim i dhiates se re e te vjeter, e vjetra pasardhese e filozofise politeiste( shiko mos gjesh ndonej fiozof te antikitetit grek brenda ne ungjill!) . Ne thelb qofte Muhamedi Qofte Jezusi etj jane misherim i Zotit pra vazhdimesi e fjaleve te tij, po ta marrim nga ana religjioze, pra me gjej nje syr qe kundershton thenien tende dhe gjykimi jot bie ne udhekryq, kunderhtim apo kontradikion nga ana e logjikes, BESOJ SE E GJEN NJE SYRE TE VETEM QE FLET PER HARMONI, RESPEKT DHE DASHURI PER NJERI TJETRIN!!!!!! Atehere, te analizosh ka disa premisa, parja e fenomenit te terroizmit nga ana fetare, parja e fenomenit nga ana ideologjike, parja e fenomenit nga ana shkencore, dhe nje ekspert qe e shikon sipas gjithe pikepamjeve, pra te kete nje kulture jahtezakonisht kulturore apo antropologjie, filozofie, psikologjike, poltike, sociale fetare etj qe te jete i zote te shikoje shkaqet dhe pasojat jo shkakun dhe pasojen( kjo vjen nga ideologjizmi hencor i gritur ne arimin tone, me retim nga lindja BS). Atehere fillohet nga konceptet themeleore te gjitha konceptet qe bejne pjese ne terrorizem. Ja po te rreshtoj nje terrorizem arkaik. Ngritja e nje grupi brenda nje sistemi paganist per te mposhtur hierarkine e drejtimit, kjo peshtjellon gjasme analizat e nje ”terrorizmi nga Revolucioni Francez si fillese koncepti” sic thuhet e po shikojme qe ka baza me te thella ne histori, psh Egjipt, Lindjen e Mesme, Europe, Kine, Amerike. Pra, ne e shohim anallizen sipas konceptit perendimor te kultures sone, po jo nga kendveshtrimi nderulturor, ne kete kuptim analiza eshte foshnjerake. Koncepti i te pafese gjithashtu, me pas cfare per me teper do quajme ideologji?! Mos valle fillojne qe nga magjite apo rendeve te para njerezore ne arkaizem?! Se po te futemi ta zeme ne mesjete ndryshon kuptimi ne iluminizem, e i iluminizmit ndryshon kuptim ne kohet moderne e me pas. Ne kete kuptim do shume kudjes qe si faktor i dyte te mendohemi mire per konceptet. e treta e mos te zgjatemi se nuk ia vlen, niset analiza, une jam ateist duhet patjeter sipas ateizmit, une jam panteist sipas panteizmit, une jam budist sipas filozofise budiste, une jam i krishteter patjeter vetem sipa krishterimit, une jam musliman ta shoh sipas vendit tim pasi te vendi im po behet gjema e ISIS apo duhet ne ftohtesi akademike ti sheshoje e ti rendise keto llo arsyesh?!!!! Prandaj kur jepni komente per nje element te analizes mendoni pak me thelle logjikisht, mos bini ne kontradiksion me veten tuaj, analiza sipas mendimti te autorit eshte e drejte, po vetem siaps akademizmit dhe qasjes sic do ai ta shohe fene, po jo sic eshte feja ne vetvete, ketu ai ngateron ose keqinterpreton me ose pa dashire konceptet, as kam inat autorin, as mllef e as emocionalizem kundrejt tij, thjesht jemi ne dy rrafshe te ndryshme, ai me te drejten une me te verteten, e vertata do analizuar nga te gjitha shkaqet dhe pasojat, neqoftese futesh ne analize fetare me qellime politike bujrum levizni marredheniet nderkombetare mos e lini pezull, filozofine politike mos e lini harroni, kulturologine e dy llojeve te lidnjes dhe perendimit, te dyja bashke o vetem njera, eja e mos e harroni, etj etj se s’kam nge per te bere lekion, s’jam as i afte e as pretendoj.

  6. KEVAK at 12:03 am

    Artan, se e bera nje koment te gjate por qe per shpejtesi procedure u fshi, kur niset nje analize duhet pasur parasysh disa pikepamje, dhe nje kendveshtrim me i thelle jo analiza foshnjarake, psh, me gjej nje ose disa syre qe flasin per repsektin, harmonine, bashkejtesen tolerancen dhe ajo qe thua ti kundershton keto qe po them une, ose shpie ne kontradiksion, ose paradoks, BESOJ E GJEN NJE OSE DISA SYRE QE KURANI FLET PER MIRESINE, DASHURINE, JETEN BASHKEJETESEN KUNDREJT NJERI TJETRIT, TE NDRYSHMES, NUK ESHTE KAQ VESHTIRE!!!!!! Cdo thuash me pas qe zoti eshte edhe i mire edhe i keq, ka te keqen po eshte dhe i mire, eshte ne kontradiksion zoti, apo paradoks?!!!!! Nga nje kendveshtrim shikohet se fete jane krijuar nga njerezit, pra njerezit jane kontradiksion, kundershtim apo paradoks, kjo rikthen analizen nga e para?! Kur analizojme nje fenomen duhet te dalim nga gracka e egocentrizmit tone kulturor( dijes perendimore si orientim, me keq akoma, arsimimit tone lindor me udhezim nga lindja). pra shqeto fare, une qe jam nga amerika latine ta shoh sipas pikepamjes sime, ose une qe jam kinez ta shoh sipas filozofise time, une si evropian ta shoh sipas perendimit, une si rus ta shikoj sipas filozofise time, apo une nga lindja e mesme ta shoh sipas kendeveshtrimit tim, apo une si fetarist ta shoh sipas kendveshtrimit tim duhet me patjeter keshtu?! Ka dy ane kjo analize, do biem ne analize foshnjarake dhe njekohesisht ne mendimin tone te drejte po jo saktesise, te vertetes nga ana logjike. Logika jone perendimore jep nje ane te medaljes, lindorja anes e aj, te gjitha bashke anet e tyre. athere, duhet nje analize gjithperfshirese, fetare, politike, filozofike, sociologjike, antropologjike, kur themi politike qe afron me shume me shkrimin fusni marredheniet nderkombetare, filozofine politike se jane pjese e saj, kur flisni per fetaren fusni gjithe ato elemente qe quhen fetare qe nga arkaizmi te themi 4 mije vjet para eres sone. e fundit qe duhet marre parasysh, kur nisemi nga konceptet duhen te gjitha konceptet qe merren per baze ne analize, nisemi nga terroizmi qe nuk eshte vetem pikpamja ”sipas iluminizmit francez” sepse si kjo menyre e nisuri arrijme qe para eres sone kur vete fetaret hidhnin poshte me grushte shteti perandorite egjiptiane psh, eshte gati ekuivalentim, apo ne paganizmin e heret kur nje grup donte te hidhte poshte sistemin e referimit me dhune me masakra Kine, Amerike atine, Europe, Azi Afrike etj. Gjithashtu kur flasim per fe apo kur kemi parasysh te gjitha llojet e koncepteve( pra fe, ne ckutpim fe, se ka shume fe, nuk jane dy fe ne bote, dhe keto fe rrjedhin nga disa fe te tjera apo filozote, ungjilli besoj ka pasur ca mendime te filozofise greke apo e kam gabim?!!!). As nuk kam inat autorin, as nuk kam mllef e as pretendoj te hahem me te, ai ecen me te drejten e tij une me te verten time ku ka SHUME SHKAQE SHUME PASOJA. Besoj me lejohet si i ndryshem te jap opinionin tim, perndryshe do behem me opinione te njejta, eshte si ta shohesh universin vetem roze dhe nuk ka ngjyre tjeter, pra globi eshte qender te gjithe rrotullohen rreth globit tone, ne egocentrizem te mendimit, analize foshnarake edhe kjo. Permend ungjillin si vazhdimesi e krishterimit dhe krishterimi eshte pasoje e judaizmit, judaizmi pasoje e paganizmit e paganizmi pasoje e ritaleve e besimeve te rendomta araike, magjive, mos valle kjo vazhdimesi do pare me kujdes per te percaktuar koncetpet e s’duhen hedhur poshte asnje shakrrje dheu ku ka ekuivalentime konceptesh ne forme maker dhe ne permbajtje?! Me teper nuk kam as profesionallizem e as pretendim te jap leksion, leksionet i japin zakoniht ata qe kane ‘’miq’’ e stade une jam thjesht nje komentues I zakonshem. S’kam as kohe e as nerva te merrem me dobesi analizash.

    • artani at 8:59 am

      Te gjithe ata qe mundohen te shpjegojne Kuranin duhet ta dijne qe suret e zbritura ne Meke dallojne nga ato te zbritura ne Medina. Suret e zbritura ne Meke jane paqesore. Aty flitet per miresine, dashurine, bashkejetesen… Por pacifizmi i Muhamedit ishte i pasuksesshem. Per 12 vite te predikimit ai nuk arriti qe t’i pervetesonte banoret e Mekes. Prandaj ai ne shtator te vitit 622 largohet per ne Yathribe (Medine). Prej ketij momenti Muhamedi shenderrohet ne nje profet teper mizor. Suret e shpallura ne Medina jane te dhunshme. Ajo dhune ka te beje vetem me jobesimtaret, sepse me besimtaret (myslimanet) eshte i dashur dhe human.
      Dallimi ne mes te Muhamedit dhe Jezusit eshte teper i madh. Derisa Muhamedi urdheron per vrasje te jobesimtareve, Jezusi urdheron “duaje armikun tend”. Ketu qendron ai dallimi i madh ne mes te Kuranit dhe Beselidhjes se Re (Ungjillit).

  7. bujar haznedari at 12:39 am

    materializmi ,kjo * filozofi e baltes* eshte filozofia e SHKATERRIMIT,sepse te gjithe e dijme pamjen perfundimtare te botes qe ofron mayerializmi.ai thote se forcat e ulta dhe jo ato te larta jane te perjetshme.nga ana tjeter sado inferior mund te duket nocioni zotit,ai mbetet superior pasi garanton nje rregull moral te perjetshem. por BAKALLI yne nuk i di keto gjera.me nje te rene te lapsit ai na flet se fete jane te verteta qe kundershtojne njera tjetren, dhe mbi kete ARTIFICE ngre te gjithe argumentin e tij BOSH!

  8. Iliri at 8:41 am

    KEVAK- Pranoje se je Praktikues i fese islame, pse ke turp ta pranosh? Pse rrekesh te thuash se nuk je kur me keto dacibao alla kineze kerkon te bindesh vehten ( se tjeret jo ), qe islami na qenka paqja mbi toke dhe nuk po zbatohet mire. Se ato terrore serial kryhen nga Teori Konspiracioni e perralla me Rend te Ri Boteror! Islamiket or islamiket jane terroristet e njerezimit sot. Pikerisht se miratohen ne heshtje e biles justifikohen me komente nga nje shpure besimtaresh si ti qe jetoni ne demokraci e mendoni si ne epoken e gurit.

    • bujar haznedari at 9:05 am

      z.ilir RENDI I RI BOTEROR nuk eshte perralle,ai eshte shpallur nga bush senior dhe perseritur nga bush junior PUBLIKISHT. problemi eshte se nuk jemi ne dijeni kush e ka projektuar dhe kush e ka aprovuar,sepse popujt nuk jane pjese e ketij projekti.

  9. Ben at 12:18 pm

    Pershendetje. Me duket se ky shkrim ka nje paqartesi te madhe te shkruesit ne lidhje me konceptet qe perdor dhe kerkon te perputhe ne nje pike te kithtat. Do te ishte me e udhes qe te kishte qartesuar me pare se cfare kupton autori me fe dhe me pas te shtronte pyetjen dhe te bente ato lidhje. Autori po perpiqet te tregoje ne menyre te terthorte nese ka nje lidhje te terrorizmit me Zotin, pasi vete fene e paraqet si nje koncept te lidhur me te plotfuqishmin. Ne fakt kjo eshte shume e gabuar pasi feja nuk eshte nje sinonim i Zotit, por nje teresi rregullash. Ne kete kuptim te kesh fe nuk do te thote domosdoshmerisht nje lidhje me Perendine. Edhe komunistet kishin nje fe, qe ishte dogma e tyre anti Krijues. Zoti lidhet me besimin. Feja nuk te krijon nje mardhenie me Perendine. Ajo eshte nje teresi rregullash me ane te te cilave kerkon te shkosh diku. Ne kete kuptim terrorizmi ka fe, por kjo nuk do te thote se eshte i lidhur me Perendine. E pra eshte e vertete se toleranca nuk eshte nje ide e feve, por ajo eshte nje kerkese e Perendise, madje eshte ne themelin e Tij. Zoti eshte dashuri, qe ne vetvete perfshin tolerancen si nje domosdoshmeri. Perendia i deshi dhe i do te gjithe e per kete arsye toleranca eshte cilesi themelore e tij. Po feja? E cfare eshte Feja? Nje teresi rregullash per te shkuar diku, por tek Zoti shkohet nepermjet besimit dhe jo nepermjet fese. E cfare lidhje ka kjo me tolerancen? Po terrorizmi cfare eshte? A ka ai fe? Sigurisht qe ka. Po kjo nuk do te thote se terrorizmi ka lidhje me Zotin, por me njerezit qe kane ndertuar nje fe.

    • KEVAK at 3:45 pm

      Ben, te dyja jane ideologji, te dyja jane te ndryshme, njera eshte fetare, tjetra eshte politike. Komunizmi eshte ideologji politike per ndertime sistemesh, rendesh makar, jo ndertim shpirteror doktrine, feje. Shenjimi ”fe” per komunizmin nuk duhet ngaterruar me ”fe” te nje organizimi shpirteror, pasi gjithe analiza behet e zhdrejte dhe kthehet nga e para, per te tjerat mendimi me duket i sakte, korrekt, neqoftese terrorizmi si organizim duhet te lidhet me nje doktrine ai i bashkanjgjit edhe nje zot te ri, por ne vetvete mund te jete ne stad pa stad, nje fe pa fe. Edhe IRA ne Irlande quhet organizate terrosite pasi pjell terror ne shume vende, kauza e saj vihet ne pikepyetje, ashtu si shume organizata teroriste qe lidhen me misticizmin(Japoni, Amerike, Zvicer) dhe qe duan a kane dashur terror, pra edhe keto jane fe?!!!! Cfare do quajme atehere fe se po behemi lemsh?!!!! Cfare do quajme atehere terrorizem ne koncept se u beme si sallate ruse?!!!!!!!Prandaj edhe shnderrimet e autorit, qofte ngjyresat e koncepteve jane te gabueshme, gjithashtu deshira per te pleksur gjitha ideologjite ne nje, eshte sikur nje biolog te bashkohet me letersine per te bere nje hibrid bioletrar, marr letersine ne te kundert dhe e biologjizoj del nje koncept i rri qe quhet terrorizem!!!!!

  10. Kevak at 12:53 pm

    O Ilir emocionaliteti juaj ju ka bere dogmatik ne mendim, sic ju thashe me lart foshnjerak, jeni peng i formimit tuaj emocional qe hedh poshte racionalen, nuk behen analizat me iracionalizem po me arsyetim, te filloj une te heq dogmatizmin e arsimit tend dua nje jete te tere e sta mbush dot mendjen, zakonisht emocionale te tille jane fetaret( edhe komumizmi fetar ishte shpekante trurin e njerzve e kjo per fat te keq vazhdon dhe sot) une jam i tjeter rangu e nuk jam fut as ne xhami as falem per xhami, e kishe. Teqe, institucion tjeter religjioz ( nik eshte mekat dhe e kunderta, pune zgjedhje emocionale) ama per kulture krahas librave te shumte e kam per nder te kem dhe libra fetare, ata kane aq filozofi fetare sa po ti lexosh te gjithe pa perjashtim, te te gjithe kraheve fetare e mendesive do kuptosh dhe do e vetquash me te vertete perfundim tend emocional. E respektoj te drejten tende , mendo si te te te vije per mbare, ky eshte problemi yt jo imi, po nuk respektoj te verteten tende pasi eshte e genjeshtert, as ma ndien fare per genjeshtren tende dhe per emocionalitetin tend, pune per ty dhe formimin tend me supozime te zhdrejta, sic e thashe pjelle e arsimit dogmatik ne kohen e xhaxhit qe vazhdon edhe sot ne formimin arsimor te rinise per fat te keq, qofte publik a privat, dhe fale “mesuesve, prof te dikurshem”, me kaq e kupton sa shkon per shtat supozimi jot, lexoji dhe nje here komentet me siper e bjeri pak mendjes mire e thelle me cekan se ka dicka qe nuk shkon ne supozimet e tua. Artan ja pra dolem te fjala ime dhe te ato qe thosha me siper, feja, doktrina eshte ajo qe eshte njerezit i trasformojne sic duhen pasi po te ishin te pagabueshem do ishin Zot. Feja nuk barazohet me perfaqesuesit e fese, feja eshte ” gjitha” kurse perfaqesuesit jane te derguar nga e gjitha per te thene fjalen e fese, po e thena nder njerez te ndryshem ka mesazhe te ndryshme, e keshtu nuk gjejme ose ngaterojme burimoren, cdo fe perfshihet ketu. Une nuk bej se nuk kam kopetence te gjykoj te derguarit e zotit, zakonisht gjykimet e njerzve bien ne gabime kur vjen puna e te menduarit sipas fese, sipas shkences qe edhe kjo kerkon te verteten po me rruge te tjera arsyet e terrorizmit na dalin ndryshe dhe jo si shkak i perfaqesues e te fese. Ne kuptimin e njeriut te lindjes se mesme feja eshte dhe shteti, ne kuptimim e njeriut te perendimit feja eshte i ndare nga shteti, ne kuptimin e njeriut te lindjes se larget shtrirja e fese eshte ndergjegje e shtetit, ne afrike feja eshte tabu per shtetin, me kete dua te them se ne 3 veta midis nesh ka formime dhe analiza te ndryshme po jo detyrimisht te verteta drejt saktesise, premisat mund te jene te rreme qe te ngrejne nje arsyetim te vlefshem po jo te vertete, sofizmi psh gjithashtu edhe diskursi gazetaresk nga gjuhetaret shikohet si rrene politike e nderveprim per ofiqe figurash publike, une nuk dua te futem ketu por dua thjest te them qe kur analizoni konceptet dhe arsyetimin tuaj kini miresine te mos jeni emocional, pasi eshte i pavlefshem i padobishem dhe i panevojshem. Ky egocentrizem i mendimit edhe relativizmin kulturor e terheq me kerabe nga vetja, e te tjetrit keraba e shtyn tutje, por kjo nuk do te thote qe gjithe mendimet tona jane perfaqesuese per tere globin, nuk kemi miresine te jemi ne kantianet, po te hapim mendjen e syte, pra te organizojme nje mendim korrekt se cfare eshte feja, nderveprimi shtet fe, nderveprimi shtet shtet e fe me fe, po jo analiza universale per te hedhur poshte gjenij si Jezusi, Muhamedi a cdokush qe i ka dhene njerezimit perparim me te mirat e te keqiat, keto i gjykojne ca siper nesh pasi nuk jemi te pafundem ne dije. Ne kuptimin shkencor sic thashe me siper merrni pak per baze marredheniet nderkombetare e filozofine politike qe ka me mijera vjet qe zhvillohet e ne jemi pre e analfabetizmin funksional ne raport me to.

  11. kevak at 4:24 pm

    Po veprimet e organizatave ETA, IRA, kultit fetar japonez “Aum Shinrikyo” ( Kult fetar qe ta barazosh me fene jane dy gjera krejt te ndryshme, me teper shume misticizem , kryetari shpalli mbiunin e tij ngadhenyes ” Zot” kur vrau me gaz ne metro) a do quhen terroriste, a barazohen keto terrorizma me fene, a kane te gjitha fe ?!!! ETA e IRA psh e rrezojne kuptimin e fese dhe duket si absurde ta barazosh me fene(religjionin) dhe njekohesisht jane quajtur organizata terroriste, pra a ka terrorizmi i tyre fe?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. Pingback: Esencializmi i tepruar si logjikë! | Diary of Tirana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *